КОБУЛДУКОБУЛДУ — топоним. Чоң казатка аттанып, күндөп-тү ндөп жол жүрүп, чарчап, шайы кеткен кол Алмамбет ж олбашчынын буйругу боюнча К. өрөөнүнө конуп, тыны | КОЕНКОЕН — эпизоддук кейипкер. Орго кандын билерманд арынын бири. Сагымбай Орозбаков боюнча Манастын елатканын уккан Орго кан туш-тушка кабар салганд |
КОЕНААЛЫКОЕНААЛЫ — каарман, Көкбөрүнүн баласы. Бала баат р катары Манас дүйнөдөн кайткан мезгилде бир кат ар көрүнүктүү иштерди аткарат. Манастын өлгөндөг | КОЕНБОЗКОЕНБОЗ — Кошой кытайлардан тартып алып, Билерик ке мингизген тулпар (Саякбай Каралаев, 1. 147).
|
КОЕНБОЗКОЕНБОЗ — Бакайдын минген аты.
| КОЖЕКОВКОЖЕКОВ Жаңыбай, к. Жаңыбай Кожек уулу.
|
КОЖЕНТКОЖЕНТ, Кожонт — топоним. Кыргыз жамаатына караш уу шаарлардын катарында эпосто көп эскерилет. Ми салы, шоорук кан кол салганда Манас кошун курап, к | КОЖО |
КОЖОКОЖО — эпизоддук кейипкер. Валиханов жазып алган эпизоддо Билериктин атасы, (Валиханов жазып алга н эпизод, «Ала-Тоо», 1979, № 7, 76-б.). К. Айкожонун эле к | КОЖО |
КОЖОКОЖО — эпизоддук кейипкер. Алчын уруусунан. Мана жолдоштору менен салбырынга барганда атын союп кан болуудан качкан балдардын бири.
| КОЖОЖАШКОЖОЖАШ, Шыпшайдар — кытайдын көзгө атар мергени . К-тын образы эпосто көбүнчө Алмамбетке байланыш туу эскерилет. Ал Алмамбет менен чогуу жүрүп, алт |
КОЖОСАНКОЖОСАН — баатырларды колдоочу пир. «Анын колдог ону — Кожосан, чын жолдошу — кырк чилтен». Кожо А ан — 15-кылымдагы шайык. Атактуу аалым Улугбектин | КОЖОШКОЖОШ — кейипкер. Кыргыз бектеринин бири. Бокмур н атасы Көкөтөйгө аш бермек болуп курган кеңешке чакырылып, Бокмурун ашты Суусамырга берсек канд |
КОЗУ-БАШЬІКОЗУ-БАШЬІ — топоним. Кыргыздар жана ага жамаатт ш жашаган элдердин жери катары кеңири эскерилет. Айрыкча «Көкөтөйдүн ашы», «Чоң казат», «Манастын | КОЗУБЕККОЗУБЕК — эпизоддук кейипкер. Саякбай Каралаевд н варианты нда Кокондун каны. Кыргыздарга канатт аш жашаган кандардын катарында такай эскерилет.
|
КОЙНОТКОЙНОТ — топоним. Эпос боюнча Котон шаары жайгаш ан жер (Сагымбай Орозбаков, 3. 14).
| КОЙТОРУКОЙТОРУ — Көкөтөйдүн ашындагы эр эңиште Чыноонч к балбан минип чыккан ат (Сагымбай Орозбаков, 3. 255 ).
|
КОЙЧАГЫРКОЙЧАГЫР (моңголчо цагиур — милте) — эпосто колд нулган эски мылтыктын аты. Төө мылтык, жазайыл, б раң сыяктуу мылтыктардын катарында айтылат: «Жа | КОЙЧУМАНКОЙЧУМАН — эпизоддук кейипкер. Алмамбеттин кели инин урматына ага тогуз ат тартуу кылганда К. тар тууга Карасур тулпарын кошот.
|
КОКОНКОКОН — топоним. Кыргыздар жана алар менен жамаа таш жашаган элдердин шаары катары эпосто кеңири жолугат. Географиялык реалияда Фергана өрөөнүнд | КОЛКОЛ — эпосто аскердик чакан отряддан баштап, аск рдик зор бөлүктөргө чейинки түшүнүктү билдирет. К. көбүнчө жоокердик атчан ири бөлүктөрдү түшүнд |
КОЛ ЖАЗМАКОЛ ЖАЗМА — кандайдыр бир тексттин кол менен жаз лган же машинка менен көчүрүлгөн, басмаканада те рилсе да К. ж. укугунда гана жашаган түрү. «Кол жаз | КОЛ ЖАЗМАЛАР ФОНДУСУКОЛ ЖАЗМАЛАР ФОНДУСУ (Кол жазмалар фондусу), Кол ж азма жана жарыялоо фондусу — Кыргыз Республикас нын Илимдер акдемиясынын КЖБсынын карамагындаг |
КОЛКУНАЙКОЛКУНАЙ — эпизоддук кейипкер. Үргөнчтүн боюнда Семетейдин жолун тосуп жаткандагы Айчүрөктүн нө өрү (Саякбай Каралаев, «Семетей», 2. 47).
| КОЛЛЕКТИВДҮҮ ЧЫГАРМАЧЫЛЫККОЛЛЕКТИВДҮҮ ЧЫГАРМАЧЫЛЫК. «Манас» эпосу адатта бир гана айтуучу тарабынан аткарылган. Бирок, эл озунда айтылып жүргөн уламышка караганда, кайсы |
КОЛУН БООРУНА АЛУУКОЛУН БООРУНА АЛУУ — жоокерчилик доордун шартын а жеңген тарапка жеңилген тараптын башчысы айыб үчүн эки колун бооруна алып кечирим суроо өтүнү | КОМЕДИЯЛУУЛУККОМЕДИЯЛУУЛУК — кандайдыр бир социалдык көрүнүш түн, иш-аракеттин, жүрүштуруштун, кылык-жоруктун, үрп-адаттын ошол мезгилдеги элдин түшүнүгүнө, пр |
КОМПОЗИЦИЯКОМПОЗИЦИЯ — көркөм чыгарманын түзүлүшү, анын ба рдык бөлүктөрүнүн, образдарынын өз ара байланышы , бир бүтүндүккө биригиши, чыгармадагы образдард | КОМУЗКОМУЗ, чертмек — кыргыз элинин чертме кылдуу муз калык аспабы. К. жыгачтан (өрүк, алмурут, карагай, арча, жапайы тал) алмурут өңдүү формада чабылып, м |