-
адеп
-
адеп I
ар.
воспитанность, вежливость, учтивость;
адеби жок невоспитанный, неучтивый;
адеби менен сүйлө- говорить учтиво;
адеби жок жигит жүгөнү жок атка окшойт погов. невоспитанный парень, как конь без узды;
адебин колго бер- проучить его хорошенько;
аябай жатып кирели, адебин колго берели! фольк. давайте яростно нападём, давайте проучим их хорошенько!
адеп II
см. де-.
Найдены по другим направлениям
Основные характеристики | |
---|---|
Часть речи | Имя существительное |
Ед. число | адеп |
Множ. число | адептер |
Связанные слова |
---|
адепки |
адепсиз |
адепсиздик |
адептүү |
адептүүлүк |
Склонение по падежам - "адеп"
Ед. число
Падежи | Ед. число |
---|---|
Именительный Кто?, Что? | адеп |
Родительный Чей? | адептин |
Дательный Кому?, Чему?, Кому?, Куда? | адепке |
Винительный Кого?, Что? | адепти |
Местный Где?, У кого? | адепте |
Исходный Где?, У кого? | адептен |
Множ. число
Падежи | Множ. число |
---|---|
Именительный Кто?, Что? | адептер |
Родительный Чьи? | адептердин |
Дательный Кому?, Чему?, Кому?, Куда? | адептерге |
Винительный Кого?, Что? | адептерди |
Местный Где?, У кого? | адептерде |
Исходный Откуда?, От кого? | адептерден |
Примеры переводов: адеп
Кыргызский
Русский
адеп
вежливость
Ислам жана адеп-ахлак
Ислам и этике
Экономисттерге кулак төшөп көрсөк, дин – адеп капиталы болуп саналат.
Как экономисты могли бы поместить его, религии порождает моральный капитал.
жалпы адамзатка тиешелүү адеп-ахлактык талаптарды, улуттук каада-салттардын асыл нарктарын жактаарыбызды билдирип;
провозглашая свою приверженность национальных этнических традиций и моральным принципам общечеловеческих;
Ал учурдагы (классикалык эмес либерализм) эгалитаризм теориясы менен аздыр-көптүр байланышы бар адеп-ахлак түшүнүгү.
Это этическая понятие, которое имеет мало или вообще не связан с современными (неклассический либеральных) теорий эгалитаризма.
Демек, алардын “тандоо мүмкүнчүлүктөрүн кеңейтүү” ниети адеп-ахлак принциптерине туура келбегени аз келгенсип, маанисиз дагы.
Отсюда их AN "увеличение площади выбора» к ним довольно бессмысленно, если не аморально.
Ушул философияны изилдөөдө, андан Батыштын эркин коомдоруна мүнөздүү болгон адеп-ахлактык жана экономикалык белгилерди табууга болот.
Рассмотрение этой философии показывает, что она имеет многие нравственные и экономических свойств свободных обществ Запада.
Албетте, либерализмдин айрым түрлөрүнө мүнөздүү болгон баштапкы адеп-ахлак жана саясий чындыкка байланыштуу скептицизм сезими Ислам дининде жок.
Разумеется, что скептицизм фундаментальной этической и политической истины, которая является характеристикой некоторых версиях либерализма, отсутствует в исламской доктрине.
Бирок эгер акыл-эс жетишсиз болсо, адеп-ахлак маселелерин кандайча чечип, ал багытта кандайча ой жүгүртүүгө болот деген көйгөй чечилбей кала берет.
Но это оставляет нас с проблемой, как проводить нравственные вопросы-как думать морально-, если причина не достаточно.
Жогорудагыдай ой-толгоолордон кийин, либералдык жарандык коомдон үйрөнө тургандай эч кандай адеп-ахлактык баалуулуктар жок турбайбы деген ой жаралат.
Такой аргумент приглашает к выводу, что либеральная гражданское общество не предлагает никаких конкретных моральных ценностей, чтобы научить.
Чындыгында андай болушу мүмкүн эмес, тыштан колдоо көрсөтүлбөсө, акыл-эс адамга дөөлөттү же адеп-ахлакты же кандайча жашоо керек экендигин үйрөтө албайт.
Действительно, она не может быть; для невооруженного причине не может научить нас чему-либо существенного о значении или нравственности-о том, как жить.
Бүгүнкү күндөгү баш мыйзамдар жана башкаруу системи, элдин учурдагы адеп-ахлак идеялары менен философиясын чагылдырган ушул мыйзамдар системинин бузулушуна жол бербейт.
Все наши конституционные законы и наша система правления основаны на том факте, что правительство не разрешено делать все, что нарушает эту систему законов, представляющих моральные и фактические идеи и философии нашего народа.
Коомдук остракизм жана бойкоттор ар дайым эле жакшы максатта колдонула бербесе дагы, алар адеп-ахлактык жана диний стандарттарга коомдо кепилдик берген мыйзамдуу каражаттар.
Социальному остракизму и бойкоты являются, хотя это не всегда может служить хорошим целям, законные средства, чтобы гарантировать, что моральные и религиозные нормы имеют право голоса в обществе.
Бүгүнкү күндөгү баш мыйзамдар жана башкаруу системасы, элдин учурдагы адеп-ахлак идеялары менен философиясын чагылдырган ушул мыйзамдар системасынын бузулушуна жол бербейт.
Все наши конституционные законы и наша система правления основаны на том факте, что правительство не разрешено делать все, что нарушает эту систему законов, представляющих моральные и фактические идеи и философии нашего народа.
Ислам дининин социалдык, экономикалык, адеп-ахлактык жана саясий шарттарынын, бир караганда, либерализм үчүн дагы, жарандык коом үчүн дагы эч кандай келечеги жоктой сезилиши мүмкүн.
На первый взгляд, социальные, экономические, этические и политические последствия ислама может показаться бесперспективным для верующих в любом либерализма или гражданского общества.
Ал “бардык нерсеге уруксат берилген абалды” кубаттабайт, ошондой эле өзгөчө адеп-ахлак же диний максаттарды көздөгөн белгилүү коомдук уюмдарга тыюу салбайт экендигин билишибиз керек.
Важно знать, что это не по себе стимулировать "вседозволенность" или запрещать определенные общественные организации с очень convrete и эксклюзивных моральных или религиозных целей.
Бул көз-караштын талашсыз, бирок карама-каршылыктуу жүйөөсүн окуу үчүн Чарльз Лармурдун "Азыркы замандын адеп-ахлак ченемдери" деген эмгегин окуңуз (Кэмбридж:Кэмбридж Университеттин Басмасы , 1996-ж.), 121-74-беттер.
Для убедительной, хотя спорно, защита варианта этой позиции см Чарльз Лармор, морали современности (Cambridge: Cambridge University Press, 1996), pp.121-74.
Alasdair MacIntyre (“Изгиликтен кийин”, 1985) сыяктуу коммунасынын мүчөлөрү, орто кылымдагы дүйнөгө мүнөздүү болгон адеп-ахлак менен диний биримдиктен кол жууп калышканына бармактарын тиштеп, өкүнүп отуруп калышты (аны динден четтөө саясатынын жактоочулар
Коммунитаристы как Макинтайр ( «После добродетели», 1985) сегодня оплакивать потерю морального и религиозного единства, которое было характерно для средневекового мира - мира, который был намеренно разрушен быть светскими индивидуалистов.
Локктун динден тышкаркы табигый укук назариятлары, адатта, “чачыранды” болуп, динге жана адеп-ахлак принциптерине терс таасирин тийгизет деп сынга алынып, либералдык динден четтөө маселеси күн тартибинде карала турган негизги маселе деп белгиленет.
Локка естественное право-теории, как, по существу очень секуляристских понятий, часто обвиняют в том, "атомистической" и в подрыве религии и морали, это неизбежно ставит вопрос о либеральной секуляризации на повестке дня.
Ислам динине үстүртөн гана көз жүгүртүп көрсөк, анда авторитаризмдин дагы, тоталитаризмдин дагы белгилерин көргөндөй болобуз: Ислам турмуштун бардык жаатын камтыган, өз жактоочуларын талашсыз адеп-ахлак, мыйзам жана диний билим менен камсыз кылган дин.
Внешне кажется, чтобы иметь черты авторитаризма или даже тоталитаризма: Ислам всеохватывающей веры, которая обеспечивает своих последователей с определенной и несомненного знания этики, права и религии.
Также найдены следующие похожие слова на Кыргызском языке
strtoupper(KG)
Похожие слова на других языках:
Можете поискать примеры использование слово Эл-Создук:
адеп