Меню
Эл-Сөздүк

resonance diagram

өрчүндүк диаграмма

Примеры переводов: resonance diagram

Английский Русский
In 2001 this indicator was higher at 59.1% (Diagram 4.4). В 2001 году этот показатель был выше на 59,1% (Диаграмма 4.4).
This year our office initiated an important international forum under the aegis of the World Intellectual Property Organization (WIPO) and this event brought positive resonance. В этом году наш офис инициировал важную международный форум под эгидой Всемирной организации интеллектуальной собственности (ВОИС), и это событие принес положительный резонанс.
Pupils had the greatest difficulty with assignments related to putting capital letters at the beginning of sentences (63.3%) and the ability to use the correct word form (62.6) (Diagram 4.6). Ученики имели наибольшие трудности с назначениями, связанных с положив заглавные буквы в начале предложений (63,3%) и возможность использовать правильную форму слова (62,6) (Диаграмма 4.6).
Compared to the monitoring of 2001, the most significant deterioration in literacy achievements can be observed in schools being taught in Kyrgyz (1 7.6 points) and the lowest deterioration occurred in schools teaching in Russian - by 8 points (Diagram 4. По сравнению с мониторингом 2001, наиболее существенное ухудшение достижений грамотности можно наблюдать в школах с кыргызским языком обучения (1 7,6 балла), а самый низкий износ произошел в школах с преподаванием на русском языке - на 8 пунктов (диаграмм

Примеры переводов: resonance diagram

Английский Кыргызский
In 2001 this indicator was higher at 59.1% (Diagram 4.4). 2001-жылы бул көрсөткүч жогору болгон жана 59,1 %ды түзгөн (4.4-диаграмма).
This year our office initiated an important international forum under the aegis of the World Intellectual Property Organization (WIPO) and this event brought positive resonance. Ушул жылы биздин ведомство Интеллектуалдык менчиктин бүткүл дүйнөлүк уюмунун (ИМБДУ) колдоосу астында эл аралык чоң форум өткөрүү жөнүндө демилге менен чыкты, жана бул жакшы резонансты жаратты.
Pupils had the greatest difficulty with assignments related to putting capital letters at the beginning of sentences (63.3%) and the ability to use the correct word form (62.6) (Diagram 4.6). Окуучуларда сүйлөмдүн башында чоң тамганы жазуу менен байланышкан тапшырмалар (63,3%) жана сөз формасын туура пайдалана билүү (62,6%) кыйла кыйынчылык келтирди (4.6-диаграмма).
Compared to the monitoring of 2001, the most significant deterioration in literacy achievements can be observed in schools being taught in Kyrgyz (1 7.6 points) and the lowest deterioration occurred in schools teaching in Russian - by 8 points (Diagram 4. 2001 -жылдагы мониторингге салыштырганда сабаттуулук боюнча жетишүү деңгээлинин кыйла төмөндөшү окутуу кыргыз тилиндеги (17,6 пункт), езбек тилиндеги (16 пунктка) мектептерде байкалат, бардыгынан азыраак төмөндөө окутуу орус тилиндеги мектептерде болгон -

Можете поискать примеры использование слово Эл-Создук: